Együnk fast food-ot!

Lehet fanyalogni a fast foodtól, vagy még inkább “junkfoodtól”, de nem érdemes. Ráadásul figyelemre méltó változások zajlanak a kínálatban, ami még érdekessé is teszi az egészet.

A Wendy’s sajnálatos távozása óta a Burger King egyeduralkodó a gyorsétkezdék területén. Reméljük azért még akad majd egy-két kihívó a nem túl távoli jővőben.

Érdekes tendencia a világban, hogy a fast food vonalon is teret követel magának a fúziós konyha. Ha gyorsétkezésről van szó, nyilván egyúttal Amerikáról is szó van. Az Egyesült Államokban egyre nagyobb a spanyolajkú bevándorlók aránya az össznépességben, és ez befolyásolja az étkezési keresletet is. A gyorséttermi láncok beépítik kínálatukba a latin-amerikai ízvilágot, a “tex-mex” jellegű fogásokat. Ez a folyamat jelenik meg az “orientál”, vagy távol-keleti vonalon is. Egyre többször szerepel a menün valami édes-savanyú szószos burger, mindenféle halas, csípősnek álcázott, de inkább tucatízű szendvics.

A másik folyamat az erőteljes médiaellenszél miatt alakult ki. A “Supersize me” McDonald’s-ot kóstolgató férc-dokumentumfilm, és az ennek farvizén haladó leleplezős könyvek, cikkek, filmek arra kényszerítik az éttermeket, hogy egészségesebbnek tűnő fogásokkal is előhozakodjanak, ami kétségtelenül némi kreativitásra kényszeríti az érintett cégeket. Ma már nem elég kétféle salátát tartani a menün, amelyek között két sonkacsíkon kívül nincs is különbség. (Amúgy állítólag a dresszing legalább annyira hízlal, mint bármelyik hagyományos szendvics.) Úgyhogy jönnek az egytálételek, tészták, chili con carne-k (ld még fúziós konyha…), és társaik. Mindez persze jó, a változatosság gyönyörködtet, de szerintem továbbra is “cipőt a cipőboltból”, vagyis hamburgert a Burger Kingből. Legalábbis Budapesten.

Van egy harmadik tendencia is az USA-ban. Jelesül a reggeliztetésre épülő piac, ami mára olyan sokmilliárd dolláros üzlet lett, hogy a legnagyobb versengés pontosan ezen a területen van kialakulóban. Korábban a Starbucks jóformán csak kávét kínált, de ma már próbál szendvicseket is rásózni a vásárlókra, a meki és társaik pedig igyekeznek egyre jobb kávét főzni, hogy elhalásszák a fogyasztókat a kávézós láncoktól. És persze a gyorsétkezdék reggeli menüje is folyamatosan bővül, változik. Megy a gyilok.

No, de akkor vissza a Burger Kinghez. Ma óriási élményben volt részem. Kipróbáltam a fent vázolt tendenciák szellemében megszületett akciós ajánlatukat, a chili cheese nuggets-et.

Chili cheese nuggetsÉs nagyon jó! Ráadásul cheddar sajtot használnak, igazi különlegesség. (Épp a közelmúltban ettem cheddarral töltött jalapeno paprikát egy vegetariánus étteremben, de erről majd máskor.)

Azt is érdemes észrevenni, hogy a fúziós fogások erőltetése mellett óhatatlanul (de lehet hogy direkt?) a fogyasztókra is tapad némi gasztronómiai műveltség, tájékozottság. Az orient vonalnak ott van a királyrák, amit valószínűleg nagy embertömegek a Burger Kingben ettek/esznek először, a mexikói vonalon meg a jalapeno paprika, a tortilla, a taco-s, a chili con carne és társaik. És most tessék, itt a cheddar is. Szóval jó ez az irány. De azért továbbra is a Western Whopper a legjobb…

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>